Cum îți dai seama că românul e prost?

Imagine
Am așteptat (destul de mult totuși) să treacă tot balamucul cu evaluarea națională, bacul și, bineînțeles, să termin și eu cu examenele și licența ca să mai scriu pe blog.  Întâmplările din ultima vreme m-au făcut să realizez că suntem o nație de proști și că ne merităm soarta. Evaluarea națională și examenul de bacalaureat sunt printre cele mai importante examene ale vieții, conform spuselor... tuturor. Evaluarea trebuie să o iei cu o notă mare ca să intri la un liceu bun (că altfel nu poți învăța), iar bacul trebuie să îl iei ca să... nu știu, completați voi. :) Evaluarea națională Subiectul discuției de astăzi nu se axează pe profesori, pe stat sau pe sistemul de învățământ, ci pe elevi și părinți, îndeosebi pe cei din prima categorie. Vina părinților? Nu au fost în stare să fie cu ochii pe odraslele lor, să îi încurajeze și să îi împingă de la spate, să fie oleac' mai severi în ceea ce privește învățatul (pentru ca atunci când ești adolescent, ai nevoie de toată

Dominația creierului

Tu ce parte a creierului folosești mai mult? Am găsit două-trei site-uri interesante care arată, în urma unor teste făcute, ce parte a creierului te domină. Conform acestor teste, eu îmi folosesc aproximativ în mod egal ambele părți, deși eu tind să cred că partea stângă este cea dominantă. Atenție! Nu există răspunsuri rele sau bune. Aceste teste sunt realizate pentru a descoperi lucruri din care să poți profita! 

Primul site este sommer (click pe nume pentru a te redirecționa spre test).

Al doilea site este testyourself (click pe nume pentru a te redirecționa spre test).

Al treilea este web-us (click pe nume pentru a te redirecționa spre test).


brain dominance

Partea stângă


Conform mai multor surse pe care le-am consultat, partea stângă a creierului este reprezentată de logică, limbaj și gândire analitică. Acesta este descrisă ca fiind mai bună la:

- numere
- limbaj
- logică
- oferire de argumente
- gîndire în momente critice

Partea dreaptă


Partea dreaptă a creierului este reprezentată de expresivitate și creativitate. Dominanța acestei părți duce la formarea unor abilități, cum ar fi: 

- recunoaștere fețelor
- exprimarea emoțiilor
- muzică
- citirea emoțiilor
- culori
- imagini
- intuiție
- creativitate

Comentarii

  1. Dupa primul test am iesit dreptaci la creier (al doilea m-a plictisit cat sa nu-l incerc nici pe al treilea), doar ca eu in viata reala ar fi trebuit sa ies stangaci. Mi-ai distrus viziunea despre lume :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. =)) Bravo, Iulian! De ce AR FI TREBUIT sa iesi stangaci?

      Ștergere
    2. Julius, te rog :)) sa nu divulgam adevarata identitate din spatele mastii de aur :)) Ca sa te citez AR FI TREBUIT sa ies stangaci deoarece in viata reala imi place matematica si fizica si tot ce tine de stiintele exacte (care nu sunt mereu exacte)... Si pentru ca sunt destept :))

      Ștergere
    3. Apft, vezi sa nu te supraapreciezi. :(

      Ștergere
    4. Mai glumeste omul, nu trebuie sa te imbufnezi acum >.<

      Ștergere
    5. Ei, dar nu m-am imbufnat. :))

      Ștergere
  2. Eu am iesit jumi-juma la primul si la restul dreptace... Cam ma asteptam la asta :)).
    Te tuc!

    RăspundețiȘtergere
  3. "Treaba" asta este doar un mit.Ne folosim ambele emisfere cerebrale în mod egal.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu zic că nu. Cunosc persoane care sunt mai creative, altele care au mai multă logică și se descurcă mai bine cu numerele, deci...

      Ștergere
    2. Ok.Unele persoane sunt mai creative, altele le au cu numerele.Şi?Tot nu dovedeşte că persoanele creative îşi folosesc emisfera dreaptă mai mult, iar cele care le au cu numerele, emisfera stângă.

      Ștergere
    3. Ba, din contră, Marius. E dovedită chestia asta. Uite, un exemplu pentru tine:

      Dacă vreodată vei fi sub influența alcoolului, încearcă să-ți acoperi ochiul stâng și după ochiul drept. Vei vedea că sub influența alcoolului, când privești doar cu ochiul stâng, nu vei fi atât de amețit. Când privești cu ochiul drept, vei vedea că influența alcoolului este mult mai mare asupra creierului tău. De ce asta? Pentru că emisfera dreaptă tinde să fie mai „creativă”, și emisfera stângă tinde spre raționalizare.

      Ștergere
    4. Încearcă. :)) Cred că merge și la alcool. Nu prea sunt sigur. Dar 100% sunt sigur că merge la ceva mai....ha. Nu îndemn minorii la prostioare. :))

      Ștergere
    5. La ceva mai ceee? Nu sunt minora :'(

      Ștergere
    6. La „iarba mâței”. :)) Tu ce crezi? O să zică lumea că vă îndemn la prostii și droguri. :(

      Ștergere
    7. Stii... nu esti chiar atat de mare si nu ma poti obliga sa fac ceva. Om rau! :(

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Pentru orice greșeală de scriere, sfat, reclamație sau plângere, așteptăm comentarii! Vă mulțumim!

Postări populare de pe acest blog

Scrisoare către EL

Jocuri cu bile